Dober podjetnik potrebuje marsikaj. Potrebuje znanje, določen finančni vložek, dobro idejo oziroma storitev in vsekakor tudi samozavest. Brez samozavesti je posel bolj ali manj obsojen na neuspeh. Podjetnik že na začetku svoje podjetniške poti potrebuje dovolj samozavesti, da odpre podjetje. Seveda je prav tako potreben pogum, a samozavest je tista, ki priča, da podjetnik v svojo idejo verjame.
Predstavljajte si podjetnika, ki pred svojo stranko neodločno išče odgovore na njena vprašanja. Ali pa na primer potencialnemu vlagatelju razlaga, zakaj bi bilo dobro vložiti v projekt. Če ljudje okoli podjetnika zaznajo njegovo nizko samozavest, to ne bo dobro vplivalo na njegov posel.
Pomen samozavesti v podjetništvu
Samozavestni ljudje prodajajo, prepričajo in so kot takšni dober potencial za uspešnega podjetnika. Samozavest pa na žalost ni nekaj, kar lahko najdeš za prvim vogalom ali kupiš v trgovini.
Nekateri ljudje so samozavestni že po naravi, drugi pa so svojo samozavest krepili skozi leta. Samozavest vsekakor pride z izkušnjami. Ne glede na to, kolikrat človeku kaj ne uspe, se postavi v začetni položaj, odpravi napake in doseže zastavljen cilj.
To je samozavestna oseba, ki v sebi ve, da ji bo uspelo. Z vsakim novim doseženim ciljem se samozavest krepi in pomembno vpliva na okolico. Partnerji, kupci ali uporabniki storitev, ki jih podjetnik ponuja, to začutijo. S tem se okrepi zaupanje in posel je hitreje sklenjen.
Samozavesti pa se lahko tudi priučimo. Obstajajo različne delavnice in tečaji, kjer uspešni in samozavestni ljudje razlagajo, kako si okrepiti samozavest. Ljudje, ki so svojo samozavest dosegli s svojim znanjem in so videti zares samozavestni, vsekakor prepričajo.
Za dvig samozavesti je potrebno veliko vaje, in sicer predvsem na področjih, na katerih nam ne gre najbolje.
Nasveti za podjetnike (ali tiste, ki bodo to še postali)
Če se nameravate podati na pot podjetništva, upoštevajte naslednje nasvete:
- Ne bodite pretirano skromni. Če nekaj obvladate, potem to povejte na glas, sicer vas utegne prehiteti »glasnejši« konkurent.
- Neuspeha nikoli ne potencirajte in ga ne preslikavajte na druge poslovne priložnosti. Če si boste govorili, da bo spet isto, vam ne bo uspelo. Odpravite morebitne napake, izboljšajte pristop in se oborožite s potrebnim znanjem. To vam bo dalo veliko mero samozavesti.
- Drznite si. Dovolite si več kreativnega duha in se lotite tudi povsem novega področja. Izzivi so ključni za pridobivanje izkušenj in nabiranje samozavesti. Prvi sestanek s pomembnimi člani uprave velikega podjetja bo morda težak, drugi ne več tako zelo, naslednji pa bo že mala malica.
- Ko ste v dvomih, prisluhnite ljudem, ki jim zaupate. Potrebovali boste dober nasvet, in ko bo potrebno, ga boste tudi radi dali.