Če ste v fazi, ko razmišljate o postavitvi spletne strani, ki bo predstavljala vaše podjetje ali blagovno znamko, se nemara sprašujete, kako izbrati domeno. Morda vas na trenutke ujame brezidejnost in si rečete »Ah, bom že nekaj …«, a večje napake ne bi mogli storiti. Se sprašujete, kako pomembna je registracija domene v resnici?
ZELO! Da obstajate, boste to seveda povedali na spletu. Tam, kjer se nahajamo praktično vsi, kjer se informiramo, zabavamo in tudi nakupujemo. Od tega, kako se boste predstavili, bo močno odvisna tudi uspešnost vašega posla. Obstajajo namreč napake, ki si jih pri izbiri spletne domene nikakor ne smete privoščiti.
Domena, ki nima povezave s poslom ali blagovno znamko
Ena največjih napak je, da si za nosilno domeno izberete besedo, ki dejansko ničesar ne pomeni, vam je pa všeč. Se pravi, ne govori o tem, s čim se ukvarjate, niti ne gre za znamko vašega podjetja.
Zakaj bi si sploh želeli takšne domene? Vašega podjetja si stranke ne bodo zapomnile, prav tako boste prikrajšani za organske zadetke v iskalniku Google, kjer bodo ljudje iskali »mačja hrana«, vaša domena pa se bo imenovala mijavmijav.si.
Domena naj bo lahko zapomnljiva
Svojo spletno stran boste verjetno želeli tudi oglaševati preko različnih oglaševalskih kanalov. Poskrbite za to, da bo šla vaša domena hitro v uho in tam tudi ostala. Če se vam nekaj zdi zabavno, ni nujno, da se bo tudi drugim.
Skušajte izbrati domeno, ki bo v sebi nosila sporočilo, kaj se na sami spletni strani nahaja. Recimo macjahrana.si. Vse jasno, mar ne?
Zavarujte se pred konkurenco
Morda se vam bo zdelo zabavno izbrati končnico domene denimo macjahrana.food. Vse v redu in prav, ampak nacionalna domenska končnica je vsekakor pomembnejša. Če pride v roke konkurenci, vam ne bo prav lepo pri srcu, pa tudi na posel bo vplivalo slabo.
Vedno zakupite najprej nacionalno končnico države, v kateri boste poslovali (če boste na Hrvaškem, potem .hr), v Sloveniji je to .si. Vsekakor pa je priporočljivo ob tem vložiti še nekaj 10 evrov in zakupiti istoimensko domeno z domenskimi končnicami .com, .net in .eu.
Spletno stran postavite na nosilni domeni ostale pa enostavno preusmerite nanjo.
Želena domena ni več prosta?
V poplavi domen je vsekakor mogoč tudi ta scenarij. Vzemite si nekaj časa in dobro premislite, kaj bi bila vaša naslednja izbira. Če je iskana domena samo zasedena, ni pa videti, da bi na njej stala kakšna spletna stran, kontaktirajte lastnika domene in ga vprašajte, ali bi jo morda prodal. Veliko ljudi se še vedno ukvarja z zakupom zanimivih domen za nadaljnjo prodajo. Morda boste morali odšteti kakšnega stotaka, a kaj je to v primerjavi z dolgoročno rešitvijo glede promocije vašega posla.
Bodite pozorni, da ne izberete predolge domene. Google takšnih namreč ne mara preveč, pa tudi ljudje si jih težje zapomnimo. V skrajnem primeru uporabite vezaj, denimo macja-hrana.si, kaj daljšega pa raje ne.
Že veste kakšno domeno boste izbrali?